BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, December 17, 2009

My Dear Cik Puteh..

hehehe..
1st sekali aku nak ceritera tentang kereta aku n pengalaman berhadapan dengan xciden kete for da 2nd tyme... (tp tyme ni aku mangse.. b4 dis aku pemanse..)

ok..
aku nie boleh dikategorikan sebagai seorang yg penakut sebenarnye.. he2...
tapi ntah mane dpt kekuatan mase xciden tu..
aku dgn beraninyer kuar kete wat muka x puas ati, cekak pgang aku yg beso nie..
"bang... kete saye baru pakai 4 bulan nie.. ape cerite nie.."
huhu.. (garang x???)
memule da chinesse guy yg lggar kete yg langgar aku tu nak settle tepi je..
tapi aku pun bg la gi satu das..
"we`ll lodge a police report or i`ll sue u"
lagi gile berani aku tyme nie...
heheh2
then aku pun terus la terkedek2 ke balai polis bersama 2 lagi kereta yg terlibat...

sebenarnye kete aku xlah teruk sgt... cume aku geram coz boot belakang tu jadik xleh tutup betull.. hangin satu badan aku dibuatnye..



ha ni la hasil perlanggaran tempoh hari...

ok2... teruskan cerite lak ea...
maka aku pun terlupe akan kesengalan aku kerana meninggalkan semua dokumen penting kereta aku d rawang... bijak kan kan kan...
he2...
xpe2..
aku bertlak ke rwg dengan reben di boot kereta.. mmg kat highway semua org jeling2 jer.. ala lantak la...
mane ade kete yg pakai reben kat boot except 4 da wedding car..
so kete aku pun ala2 camtu gak la..
hehehe

ok2.. teruskan cerita di bengkel yg membuatkan temperature aku naik...
sesampai aku semula di kota aku terus je submit all da documents and cik puteh to da worksyop..
hoping dat they will do da best la coz dis worksyop was recommended by the police when i lodge da report..

so aku pun biar je la..
tetibe jam 4.55 ptg aku dpt call dr worksyop tu ckp lesen aku baru 2 tahun.. Ya Allah.. aku da bwk kete hampir 6 tahun da..
aku cam x sedap ati terus je aku g bengkel tu hari tu ga.
aku pedulik ape.. siap warning jgn tt bengkel dulu..
sampai aku kt sane aku argue la dgn kerani dye yg agak kerek tu.. aku da tjuk sume bukti n then baru dye cam terdiam la..

then aku pun bersuare...
"mane kete i... i nak tgk"
dye pn jwb
"ada kat belakang ma.. tgah bikin maa..."
aku pun jwb lagi..
" i nak tgk gak..." sambil terkedek2 mencari kereta aku..
upenye dyorang nyorokkan kete aku kt belang da siap di ketuk n di simen..
gile ar,..

aku pun terus call takaful..
"hello takaful.... saya owner of the car ******* can u give me the exact amount of the claim?"
maka org tu pun jwb
'Ok miss.. teh exact amount is RM 1411.67... wat da hell.....
aku pun ckp dgn tokey tu..
"u.. i nak u tukasr complete set baru ea.. lau x i sue..."
ayik keje nak sue je aku nie..
then hari2 aku g tgk kete aku pai la kete aku siap...

huh!! tensyen aku
so pada all da ladies driver.. make sure u all g tgk btul2 if xad org lelaki yg akn bntu u...

ok ape pun do berhati-hati
kalau kite x langgar org.. takut org lak langgar kite.. hehehe

0 comments: