BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, December 22, 2009

1St TyMe to Vet....

dalam bilik..
7.30 am...
23 Disember 2009
-------------------------------
"tettt.... tetttt..."
uiks cepatnye bapak aku nie reply msg...

Abah::: [ade.. kt gov vet klinik ade vaccine n dewormed]

Aku::: [Abah, baper hengget bah... same ke cm kt opis abah?? kt johor same x ngan selangor bah.?? (isk byk lak tanye ade lak yg kene fire pepagi ngan abah ni kang)]

Abah::: [x sure la.. kakak g la dulu nak bela kene bertanggungjwb.. pg bwk g klinik ambik ubt cacing utk kucg tu.. caj selangor abah x tahu pulak..]

Aku::: [baekkkk]

---------------------------------------------

di luar bilik...
7.30 a.m

Adik::: [abang2... mummy tu cm nak bwk kite g jalan je bang... tadi adik nmpk die keluarkn kotak kuning ajaib tu bang.]

Abang::: [adik.. leh diam x.. abang nk dengo ape mummy bebel kt dalam bilik tu... erm... dewormed.. mende ape tu... vaccine... uiks.. bahase ape lak. ni..]

Adik::: [abang2.. ape dye mummy ckp bang... betul kan.. die nak bwk kite jalan kan kan kan...]

Abang::: [mengikut perkiraan abang.. mummy ni nk bwk kite g klinik la.. abg intai mase die bukak katil yg ade lampu mlm tadi tu.. yg kite tgk ade pic meow same cm kite tu... mlm td tu ang cam rase2 je.. cm ade sebut2 je nk g cucuk.. lari dik.. g semunyik dlm bilik...]

-----------------------------------------------------

uiks.... kire hebt la pagi nie... bukak je pintu bilik xad sekor pun dpn pintu cm selalu... pelik2... agknye diorg cam tau2 je nk bwk g vet..
hehehe xpe la.. nyorok mane pun mummy ttp leh jumpe gak....

b4 dis mmg da assume da yg diorang ni need dewormed..
bace dr forum dlm petfinder.my (sure giler byk membantu aku yg sengal tahap 3 nie)..
n tanye dr otai kucing mlm td.. so keputusan adalah muktamad..
2 hekor anak bulus ini akan ku bawak ke vet pagi nie..
apatah lagi dengan penemuan cacing dlm poo diorang pg tadi mase aku tgah nak men cedok2 poo poo tu cm selalu... lagi la mnguatkan semangat aku...

sepanjang jalan tu si James mmg aku salute la.. siuman giler.. keep his mouth silence.. si henry lak cam kene "catnap" x henti2 mengeow...
then bile dpt je capai tgan aku cam bby mintk dukung.. aduyaiii yg ni yg aku cair nie..

--------------------------------------------------

Adik::: [mummyeoowwww... mummyeoowww... adik xmau duduk dlm kotak kuning nie...]

Mummy::: [sabar ye syg.. jap je lagi nk sampai]

---------------------------------------------------

kul 8 aku da terpacak depan klinik vet gov.. selepas klinik private x bukak agy...
nsb baik hari ni sume staff dtg cepat...
Alhamdulillah sume lyn aku very nice...
n agak berpuas ati dgn home environment there... cume x sempt tanye byk je tadi coz "shy2 cat" agy... (maklumlah kucing masuk vet.. mummy yg berdebar lebey...)
selepas bersoal jwb dgn staff kt front office die.. isi la segale mcm borang n ntah pape for records tu...
maka name james n henry pun dipanggil...

masuk je dlm bilik rawatan da cam jakun da e hekor nie.. aku angkat sekor letak atas katil tu... si James da sniffing around..

---------------------------------------------

Abang::: [uiks.. mane lak leh bau ubat nie.. uiks.. ape besi2 nie.. mummy bwk aku naik flight ke....]

Vet Attendant::: [ok.. ni ubt cacing.. ni antibiotik.. nnti smpai umah diorang akan berak2..]

Mummy::: [ok2.. mekaseh ye.. ermm nk tanye.. da kene vaccine or x lagi nie...]

Vet Attendant::: [ermmm.. kecik lagi nie.. baru dlm 2 bulan.. x perlu vacine lagi... next month ea..]

Abang::: [uiks.. ape benda ni dye masukkan dlm mulut nie... yeaks.... x sedap lgsung...]

Vet Attendant::: [ok.. da settle.. amik lagi sekor tu yg kecik tu]

Adik::: [o0o0o0 dye ckp aku kecik ea.. dye x tau ke gigi aku tajam..]

Mummy::: [ Adik jgn gigit uncle ea.. uncle nk bg adik ubt tau... (dlm ati berdoa jgn la si cik geget ni geget tgn vet tu cm dye geget tgn aku..)]

Adik::: [o0o0o0.. ckp aku kecik ea... mummy x bagi geget kan.. nah cakar sekali tgn dye..]

Vet Attendant::: [aduh... x padan kecik]

Mummy::: [isk adik nie.. x bagi geget dye cako lak tgn org tu... aduuyaiiii.... sowie ea... maaf la sesangat..]

Vet Attendant::: [xpe2.. ok2 da settle da dua2.. akak tggu kt luar ea.. saya buat resit}

Mummy::: [ok2. mekasih n maaf la cakaran tu.. dye mmg suke mencakar n menggeget..]

Adik::: [pndai mummy cover aku.. kn aku suke geget je.. mane penah aku cako dye.. abang ade la cako tgn mummy mase tgah mandikan.. pdan muke ko vet.. tadi ko bagi aku telan ubt x sedap kn..]

Vet Attendant::: [Puan ke Cik ni..]

Mummy::: [cik lagi.. berape ea semua..]

Vet Attendant::: [RM 15.00 - RM 10.00 utk rawatan RM 5.00 utk perkhidmatan ni resitnye cik]

Mummy::: [ok2.. mekasih ye.. ok.. mari kita lik yer...]

Abang n Adik::: [baek mummy... kami pun da pening2 lalat nie..]

-----------------------------------------------

-----------------------------------------------
Umah...
10.00 pg..

Abah::: [kakak da anta g klinik]

Aku::: [da kene 15 hengget]

Abah::: [same la ngan johor.. next tyme mention abah keje kt pej vet.. nnti dpt murah utk staff..]

Aku::: [baekkk bos.. Salam...]

---------------------------------------------------

huhu so selamat 2 hekor da dewormed hari nie.. kire 1st dewormed dgn mummy... so beware.. next month vaccine n dewormed sekali... jgn byk cekadak yer.. n jgn nakal2 sgt ye my lil kitties...

1 comments:

Anonymous said...

hi..nak tnye..bawak gi gov vet kat mn ek?bole btau location?thanks..